Indijski Tata počeo prodavati auto Nano za 2.000 dolara

New Delhi – Indijska tvrtka Tata u četvrtak je pustila na tržište najjeftiniji automobil na svijetu, Nano, s nekoliko mjeseci kašnjenja i uz bojazan da bi gospodarska stagnacija u Indiji mogla smanjiti interes srednje klase za taj “revolucionarni” automobil čija je cijena tek 2.000 dolara.

Taj autić po nevjerojatno niskoj cijeni – jeftiniji je od jakog prenosivog računala – uz veliku pompu će u Mumbaiju predstaviti Ratan Tata, predsjednik istoimene grupacije, nakon čega će početkom travnja stići koncesionarima, rekao je glasnogovornik podružnice Tata Motors, Debashis Ray.

Nano koji će se u svojoj najjednostavnijoj inačici u Indiji prodavati po cijeni od 100.000 rupija (2.000 dolara i 1.500 eura), stići će u Europu do 2010.–2011., ali po cijeni od 5.000 eura, budući da mora odgovarati ekološkim normama, rekao je Tata na sajmu automobila u Ženevi početkom ožujka. U međuvremenu, samo 30.000 do 50.000 komada proizvest će se ove godine u Indiji, premda su početna predviđanja govorila o 250.000 komada na godinu, što je povezano s neočekivanim zaprekama na koje je tvrtka naišla u organiziranju proizvodnje.

Nano s motorom od 624 kubična centimetra, snage malo boljeg motocikla, svijetu je predstavljen u siječnju 2008., ali još nije izašao na indijske ceste zato što nije dovršena tvornica u Gujaratu. Ustvari, Indiju, desetu gospodarsku silu svijeta, žestoko je pogodila svjetska kriza, zbog čega se našla na rubu deflacije, to jest trajnog pada cijena, što bi moglo paralizirati sve gospodarske aktivnosti.

Odgovori