Situacija u vezi s transportiranjem robe za vrijeme pandemije na svim graničnim prijelazima u Bosni i Hercegovini je poprilično loša.
Zbog kilometarskih kolona i višednevnog čekanja mora se promijeniti sve iz korijena poruka je vozača kamiona, međutim i nekoliko manjih koraka napravilo bi drastičnu promjenu. Na prvo mjesto, kada je riječ o rješavanju problema dugog čekanja, vozači stavljaju otvaranje prijelaza prve kategorije koji su zatvoreni, ukidanje konvoja u Hrvatskoj te reorganizaciju rada na granicama.
Najveći broj kamiona iz Bosne i Hercegovine tranzitira za zemlje Zapadne Europe, a za transport robe u ove zemlje otvoren je samo jedan granični prijelaz, u Bosanskoj Gradišci. Na ovom prijelazu kolone su kilometarske i s hrvatske i s bosanskohercegovačke strane gdje su znale dosegnuti i do Nove Topole, što je više od deset kilometara.
Vozačima bi problem višednevnog čekanja na ovom graničnom prijelazu riješilo otvaranje GP Orašje, graničnog prijelaza prve kategorije. Gradišku bi također rasteretilo i otvaranje graničnog prijelaza Izačić kao jednog od najprometnijih te otvaranje prijelaza u Šamcu koji se u ovom trenutku koristi isključivo za tranzit iz Mađarske. Navode kako usporen prelazak granice nije problem samo zato što dugo čekaju, nego i zbog toga što roba kasni.
Pored Gradiške i Šamca, s Hrvatskom je otvoren još i granični prijelaz Bijača koji se nalazi na jugu zemlje, a za transport robe između BiH i Srbije otvoreni su prijelazi Rača, Klobuk i Karakaj.
Dužnosnici Europske unije prioritet su stavili na tranziciju robe, u Bosni i Hercegovini vlasti također tvrde da je važno osigurati nesmetan promet robe, no Vijeće ministara BiH ipak donosi odluku o smanjenju broja graničnih prijelaza za uvoz i izvoz robe, a vozači na granici od tada čekaju i po tri, četiri čak i sedam dana. Ova mjera borbe protiv koronavirusa, donesena na izvanrednoj sjednici VM BiH, ispostavilo se da ipak ide u korist koronavirusu – da ostavi jače posljedice na ekonomiju i gospodarstvo.
Treba napomenuti da se i mnogo veće države od BiH bore s korupcijom, ali u tim državama granica i transport robe nisu problem. Proces carinjenja u zemljama kao što su Francuska, Italija, Švicarska i brojne druge, objašnjavaju nam vozači teretnih vozila, traje maksimalno sat. Za razliku od bh. granica koje je koronavirus doveo skoro do kolapsa, u drugim zemljama trude se da osiguraju što sigurniji i brži promet.
Vođeni primjerom i iskustvom koje imaju s drugim državama, vozači su kategorični u stavu da je Bosni i Hercegovini potrebna potpuna reorganizacija rada na granici, pogotovo na carini.
RPŽ / Klix.ba