Ovim tempom, autocesta kroz BiH bit će završena za 50 godina

Foto: Ilustracija

Puštena je u promet jedna od najvažnijih cesta u glavnom gradu BiH. Riječ je o dijelu sarajevske zaobilaznice, tj. prvim kilometrima gradskog autoputa.

Sarajevo je i službeno spojeno na koridor 5C. Održano je svečano otvaranje i puštanje u promet sarajevske obilaznice, na dionici Butila-Briješće, s petljom Butila. Ova petlja spada vjerojatno u najveći objekt na Koridoru 5C, a izgradili su je kompanije Euro asfalt i ŽGP. Vrijednost radova na ovom autoputu iznosi blizu 70 milijuna maraka. Predstavnici nadležnih službi kažu kako je ovaj projekt veoma značajan jer će se smanjiti ogromne gužve i omogućiti brži protok vozila.

Moglo je biti mnogo više, ali Bosna i Hercegovina trenutno ima 125 kilometara autoceste, i to na prilazima najvećim gradovima, koji, opet mimo logike, međusobno nisu povezani modernom cestom. Koridor 5C koji nas treba spojiti sa Europom još nije ni blizu završnice, a kamen temeljac postavljen je 2000. Godine u Visokom.  Izgradnja je počela u isto vrijeme kada je BiH napravila prvi korak ka EU. Međutim, 15 godina kasnije nismo stigli dalje od Zenice. Desetljeće i pol čekamo da se paneuropskom autocestom spojimo s Europom. Prema sadašnjem stanju stvari, trebat će nam najmanje još toliko da bi to i ostvarili.

Od ukupne 334 planiranih kilometara koridora, koji prolazi kroz BiH, do sada je izgrađeno 81 kilometar od Drivuše do Tarčine, što uključuje i dionicu Sarajevo – Zenica. Završena je dionica Počitelj – Biljača, u dužini od 20 kilometara. U izgradnji je 11 kilometara dionice Svilaj – Odžak na sjeveru zemlje.  Ipak, treba priznati da se evidentno ubrzanje izgradnje bilježi u posljednjih godina. 2012. godine završena je dionica Kakanj – Bilješevo, a samo u 2014. godini završena su dionica Sarajevo – Tarčin, te tunel 1. mart, čijim završetkom su Sarajevo i Zenica spojeni autocestom.

Međutim, još nije ni počela gradnja dijela koridora koji prolazi kroz Republiku Srpsku, i to u dužini od 48 kilometara. Ako se nastavi ovim tempom, bh. dio koridora bit će završen za 50 godina.

Izvor: N1