Stanovnici Žepča, Orahovice, Radovlja, Tatarbudžaka, Lupoglava, Viništa mogu odahnuti – autoceste neće proći Žepačkim poljem

Autocesta i čvorišta neće nagrđivati Žepačko polje i okolna naselja, vijest je koju je danas za Radiopostaju Žepče potvrdio općinski načelnik Mato Zovko.

Hrvatski zastupnici u federalnom Domu naroda uložili su prigovor na novu trasu, a taj je prigovor prihvatila i federalna Vlada. Tako se ostaje pri predviđenoj trasi za koju je suglasnost već ranije postignuta.

Rezime je to burnih zbivanja u zadnjih 20-ak dana kada su u svi u Žepču ostali zgranuti saznanjem da su bez ikakve rasprave i konzultacija s lokalnom zajednicom i vlasti, Urbanistički zavod BiH i Federalno ministarstvo prostornog uređenja u potpunosti izmijenili trasu kroz najveći dio žepačke općine te je smjestili samo 400 metara od središta grada i odredili za njeno trasiranje najplodniji dio Žepačkog polja te vrlo gusto naseljene (pri)gradske dijelove.

U razgovoru za naš radio načelnik je ponovio kako je Općinsko vijeće Žepče na izvanrednoj sjednici u ponedjeljak 20. veljače odbila prijedlog nove trase autoceste, odnosno novog Prostornog plana posebnih obilježja za Federaciju (autocestu) na dionici od Golubinje do Karaule. Predlagač (ministarstvo i Urbanistički zavod BiH) ostao je pri tome uz nemušto obrazloženje da je to bolja trasa za Žepčaka. Cijela žepačka javnost je bila iznenađena netransparentnošću i brzinom usvajanja tog prijedloga.

“Građani su apsolutno bili protiv tog prijedloga koji bi išao desnom stranom magistralne ceste i rijeke Bosne, a mi smo usvojili projekt, u općinskom i županijskom prostornom planu, da dionica ide lijevom stranom magistralne ceste i rijeke Bosne. Jedino je bilo preostalo da predlagač, federalna Vlada, povuče taj prijedlog. Odmah, 20. veljače Klub Hrvata u Domu naroda Parlamenta FBiH podnio je amandman na taj prijedlog. Na zadovoljstvo svih nas Vlada je na sjednici 22. veljače razmotrila i prihvatila taj amandman – da se dakle ostaje pri dionici koja ide lijevom stranom magistralne ceste i rijeke Bosne, kao što je to i usvojeno u prostornom planu. To još samo treba još potvrditi i federalni Dom naroda,” kazao je načelnik Zovko.

No Žepče će vjerojatno postati najvažnije čvorište u BiH. Tu posebno značajnu ulogu igra petlja na Ozimici.
“Tu će doći vjerojatno do nekih promjena jer cestu za Tuzlu sad svrstaju u autocestu te će to čvorište zahtijevati veću površinu,” kazao je načelnik.

Načelnik je za Radiopostaju Žepče reako da je na raspravi u rujnu prošle godine u državnom Ministarstvu komunikacija jasno i glasno rečeno da je dionica Doboj Jug – Zenice te Tarčin – Mostar predviđen za 2. fazu izgradnje. Sve ostale dionice svrstane su za 1. fazu. Po tadašnjim planovima ti bi se radovi trebali izvoditi 2017. – 2018. godine.

“No tada se čula i jedna ohrabrujuća vijest. Državno ministarstvo raspisalo je javni poziv za javno-privatno partnerstvo pri izgradnji pojedinih dionica. Jedna tvrtka iz Londona napravila je elaborat da je na tom principu najbolje graditi dionica Ozimica – Doboj. No sve je to još neizvijesno”, kazao je načelnik Općine Žepče.

Brane Vrbić/RPŽ

Odgovori