Pariz – Uoči početka nove školske godine, francusko ministarstvo obrazovanja odlučilo je skratiti školski tjedan na četiri dana. Takve promjene u skladu su s filozofijom tamošnjih vlasti – “učiti manje da bi se naučilo više”, što će se, za pretpostaviti je, uvelike svidjeti francuskoj djeci, javlja francuski dnevnik Le Figaro.
Nove odredbe tiču se šest milijuna francuskih maloljetnika u dobi od tri do deset godina odnosno na one koji polaze vrtić i osnovnu školu. Nastavu će pohađati ponedjeljkom, utorkom, četvrtkom i petkom – srijeda je kao slobodan školski dan ustanovljena još 1882. godine, dok im je subota dosad bila radna.
Osim zbog navedene filozofije, potonji dan postaje slobodan od školskih obveza radi obogaćivanja obiteljskog života, što na koncu čini zanimljivu vezu između francuske obrazovne i obiteljske politike. Francuski ministar obrazovanja Xavier Darcos nada se da će ovom odlukom prodisati psiha najmlađih, kao i da će se osloboditi njihova kreativnost, a ovakav čin pozdravlja 80 posto francuskih roditelja čija djeca spadaju u navedeni uzrast.
O samom kraćenju školskog tjedna u Francuskoj se priča već desetljećima – prve rasprave počele su početkom 70–tih godina prošlog stoljeća. Ipak, bez obzira na četverodnevni školski tjedan, francuska djeca će sa šest školskih sati dnevno odnosno 24 sata tjedno ostati i nadalje najopterećenija europska djeca – dok Francuska broji 958 nastavnih sati godišnje, dotle je europski prosjek 755 sati nastave.