New York – PepsiCo, kako tvrdi američka internetska stranica LifeSiteNews prenoseći tvrdnje pro-life udruge Children of God for Life (CGL), nije jedina korporacija koja surađuje s tvrtkom Semonyx, nego to čine i neki drugi divovi prehrambene industrije poput Kraft Foods ili Nestléa.
Američka tvrtka za proizvodnju bezalkoholnih pića i prehrambenih proizvoda PepsiCo već skoro godinu dana nalazi se u središtu skandala nastalog nakon što je otkriveno da surađuje s biotehnološkom tvrtkom Senomyx koja u svojim pokusima s novim prehrambenim okusima koristi staničnu liniju razvijenu iz abortirane bebe. Iako iz uprave Pepsija demantiraju takvu suradnju, bojkot njezinih proizvoda koji su potaknule kršćanske udruge u SAD-u traje već dulje vrijeme.
PepsiCo, kako tvrdi američka internetska stranica LifeSiteNews prenoseći tvrdnje pro-life udruge Children of God for Life (CGL), nije jedina korporacija koja surađuje s tvrtkom Semonyx, nego to čine i neki drugi divovi prehrambene industrije poput Kraft Foods ili Nestléa. CGL je pokrenuo priču o moralno upitnim znanstvenim metodama koje se koriste u kalifornijskoj tvrtki Semonyx za proizvodnju novih kemijski stvorenih okusa koji se potom stavljaju u prehrambene proizvode. Semonyx ističe kako koristi “izolirane ljudske receptore okusa” i tako stvara sustave “koji u interakciji s okusima stvaraju biokemijska ili elektronska očitavanja koja se tako testiraju”.
Dobar dio tih istraživanja ide u smjeru stvaranja atraktivnih okusa u kojima će se smanjiti udio soli, šećera i drugih štetnih sastojaka. Međutim…
“Ono što ne govore javnosti jest da za proizvodnju tih receptora koriste HEK 293 – ljudsku embrionalnu bubrežnu stanicu dobivenu iz abortirane bebe”, izjavila je za LifeSiteNews Debi Vinnedge.
HEK 293 stanična je linija koju je laboratorijski uzgojio nizozemski znanstvenik Alex Van der Eb početkom sedamdesetih godina prošlog stoljeća. Izvor stanica bile su stanice zdravog, abortiranog djeteta.
Izvršna direktorica CGL-a dodaje kako se isti ti pokusi jednako djelotvorno mogu obaviti i na stanicama dobivenim od čimpanzi, hrčaka ili drugih životinja. Semonyx, međutim, to odbija napraviti, pa u međuvremenu za svoja “znanstvena postignuća” dobiva, tvrde u CGL-u, basnoslovni ugovor s Pepsijem u iznosu od 30 milijuna dolara te proviziju od prodaje svih proizvoda u kojima su okusi koje su patentirali.
Uprava Pepsija je u međuvremenu objavila demantij takvih tvrdnji i LifeSiteNewsu poslala mail u kojemu tvrdi kako Pepsi “ne provodi niti financira istraživanja koja uključuju materijal razvijen iz ljudskih fetusa i embrija”. Ljudi iz CGL-a, međutim, tvrde kako imaju jasne dokaze za svoje tvrdnje i nastavljaju bojkot.
Pepsiju pozivi na bojkot doista ne trebaju, posebice u situaciji kada 26. ožujka na tržište izlazi Pepsi Next, novo bezalkoholno piće sa 60 posto manje kalorija i šećera nego klasični Pepsi. Dakle, riječ je o novom okusu u kojem su vjerojatno sudjelovali stručnjaci iz Semonyxa. Upravi Pepsija laknulo je kada je američko federalno Povjerenstvo za sigurnost i razmjenu (SEC) usvojilo njihov zahtjev da se odbaci peticija njihovih dioničara koji su tražili od uprave da prekine suradnju sa Semonyxom. Agencija koja je dio administracije predsjednika Baracka Obame, u odluci od 28. ožujka utvrdila je kako su postupci obje tvrtke “uobičajene poslovne aktivnosti”.
U međuvremenu, bojkot Pepsija se nastavio i iz SAD-a proširio na Poljsku, Španjolsku, Portugal, Kanadu, Australiju, Novi Zeland, Irsku i još nekoliko zemalja.
RPŽ/BN