Zagreb – Organizatori Europskog prvenstva, ali i navijači diljem Starog kontinenta našli su se u problemima praktički neposredno prije europske nogometne smotre u lipnju.
Nesmiljena želja organizatora za zaradom, recesija i kriza doveli su do paradoksalne situacije, sljedeće Europsko prvenstvo biti će praktički lišeno masovnog dolaska navijača iz ostalih europskih zemalja. Dakako, i iz Hrvatske…
Poljska i Ukrajina, domaćini europske smotre, dugo su se godinama suočavali s organizacijskim i financijskim teškoćama, uz stalni nadzor Uefe, pa i kritike. Naposljetku, kada su pripreme dovršene ugostitelji, hotelijeri, organizatori odlučili su podignuti cijene na europskom istoku barem za – deset puta. Što je izazvalo šok među savezima zemalja sudionica, kao i među navijačima.
Počevši od primjera engleskih navijača kojih je samo tri tisuće rezerviralo ulaznice i smještaj u Ukrajini, a od toga broja svaki dan netko odustane, pa sve do našeg primjera gdje se bjelodano vidi da je zanimanje za ovo natjecanje nekoliko puta manje nego za prošlo prvenstvo, ono u Austriji i Švicarskoj.
Dobro, Austrija gdje je igrala naša reprezentacija bila je blizu, putovati se moglo i brže i jeftinije. Ipak, analizirajući kako stoje stvari pred samo prvenstvo da se lako spoznati da je zanimanje za Euro ispod svakog očekivanja.
Agencije koje prodaju aranžmane u Poznanj i Gdanjsk suočavaju se s ozbiljnim problemima, zainteresiranih još ima, ali kupaca je jako malo. Avionski aranžmani, jednodnevni, od četiri tisuće kuna prodaju se presporo, pitanje je hoće li se moži popuniti predviđeni avioni.
Za one koji nemaju baš puno novaca a ipak bi išli na Euro predviđeni su specijalni vlakovi po cijeni od 1500 do 1700 kuna. Najveće zanimanje je za vlak u Poznanj, za prvu utakmicu protiv Republike Irske, no saznajemo u agenciji koja se bavi tim projektom da prodaja ide sporo, slabo.
Za vlak koji ima preko tisuću mjesta prodano je tek tridesetak posto predviđenih sjedišta. A očekivanja su bila kud i kamo veća, da će se kompletna sjedišta vlaka rasprodati prvih nekoliko dana nakon puštanja aranžmana u prodaju.
Razlozi sigurno nisu samo skupoća i daljina. Upravo je nevjerojatno kako se u Hrvatskoj uopće ne osjeća dah nadolazećeg Europskog prvenstva. Za što krivicu valja tražiti i u općenitoj situaciji u hrvatskom nogometu, raspadu prvoligaškog natjecanja, krizi vladanja u Hrvatskom nogometnom savezu, a više se očekivalo i očekuje i od samog izbornika Slavena Bilića i njegovog stručnog stožera. Njihova neaktivnost, neuključivanje u promociju prvenstva, reprezentacije, pa i cijelog događaja osjeti se i u hrvatskoj javnosti.
Pa tako doista imamo situaciju da Hrvatska kao zemlja sudionik Eura uopće ne doživljava Euro kao globalan događaj, što to on i jest. Primjećujemo i sami, nigdje suvenira, plakata, emisija, razgovora, hrvatski nogomet se ponaša kao da neće ići na Euro!
Podsjećamo, Hrvatska na raspolaganju ima otprilike šest tisuća ulaznica za svaku utakmicu u skupini na Euru, protiv republike Irske, Italije i Španjolske. Većina ulaznica ima svoje vlasnike, prijave su se primale rano i u ovome trenutku praktički svaka ulaznica ima svog vlasnika. No, mnogi od njih u potrazi za zaradom pokušavaju putem internetskih oglasnika prodati ulaznica po višestruko uvećanoj cijeni, no ni taj posao ne ide. Jer, jednostavno nema zainteresiranih. Kada ni šverc s ulaznicama ne ide, onda je zapravo sve jasno…
RPŽ/V