Ni most ni tunel, već zaštićeni cestovni koridor iznad Neuma

Zagreb – Ni Pelješki most ni podmorski tunel, već zaštićeni cestovni koridor iznad Neuma. Tako hrvatski ministar prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić namjerava riješiti problem prometne izoliranosti krajnjeg juga Hrvatske od ostatka zemlje.

Taj je projekt bio glavna tema današnjih razgovora između Dončića i njegova bosanskohercegovačkog kolege Damira Hadžića, a gradnja 5,5 kilometara duge ceste mogla bi početi već sljedeće godine. Rješenje jednog od ključnih prometnih problema Hrvatske tako bi na kraju hrvatske porezne obveznike moglo stajati pedeset puta manje nego što je planirano.

Naime, cijena gradnje koridora ne bi trebala biti viša od 5 milijuna eura, što je zanemarivo u usporedbi sa 250 milijuna eura vrijednim projektom gradnje pelješkog mosta koji je pokrenula HDZ-ova vlada.

Dapače, kako grupa građevinskih tvrtki od Hrvatskih cesta zbog usporavanja gradnje mosta već traži 119 milijuna kuna i kamate, lako bi se moglo dogoditi da odšteta za to što neće biti sagrađen pelješki most bude veća od ukupne investicije u gradnju koridora. Koridor bi trebao biti ograđen žicom i pod videonadzorom.

– U početku bi koridor bio korišten samo za putnički promet, dok bi za teretni promet bio organiziran trajektni prijevoz preko Pelješca. To je rješenje tehnički vrlo jednostavno, ali bitna je uloga naše diplomacije, koja će morati za taj model osigurati podršku unutar Europske unije s obzirom na schengenski granični režim – kaže sugovornik Večernjeg lista iz Ministarstva prometa.

Osim o koridoru, Hajdaš Dončić s Hadžićem je razgovarao o još dva zajednička projekta – gradnji mosta preko Save kod Svilaja te nastavku suradnje na kontroli zračnog prostora BiH. Inicijativa o koridoru može se smatrati vrhuncem vrlo aktivnog prvog mjeseca mandata Hajdaša Dončića.

Iako putem svojeg ministarstva nadzire rad 53 trgovačka društva, ustanova i agencija, temeljem ideja i stavova koje je predstavio može se zaključiti kako se Hajdaš Dončić vrlo brzo uhvatio u koštac s problemima u svome resoru. Za razliku od svog prethodnika Zlatka Komadine, čiji je ministarski staž bio samozatajan, Hajdaš Dončić odlučio se na proaktivni pristup. Ostvari li se njegova ideja o cestovnom koridoru iznad Neuma, građani bi mogli vrlo brzo osjetiti rezultate takva pristupa.

RPŽ/VL

Odgovori