Konzum snizio cijene, što će učiniti ostali?

Zagreb – Ivica Todorić prvi je poslušao premijera Ivu Sanadera. Nakon što je premijer u više navrata pozvao one koji primaju državne poticaje da se odreknu visokih marži i spuste cijene – čini se da se prozvanim osjetio upravo najveći hrvatski trgovac. Konzum je danas objavio da snižava cijene 22 osnovna proizvoda iz potrošačke košarice. Hoće li nakon Konzuma i drugi trgovci smanjiti cijene hrane?

Niže cijene osnovnih prehrambenih proizvoda sigurno će donijeti malo predaha za preopterećene kućne proračune. Između 12 i 15 posto snižene su cijene šećera, brašna, tjestenina, pilećega mesa, jogurta i kave te još nekih proizvoda u trgovinama Konzuma. Time se naš najveći maloprodajni lanac odrekao dijela marži.

Akcija nije rezultat procjene da su naše marže enormno visoke, nego je to zapravo rezultat naše analize koju smo radili posljednjih godinu dana o poziciji naših kupaca, istaknula je potpredsjednica koncerna Agrokor Ljerka Puljić.

Svaki tjedan povećat će se broj proizvoda sa sniženom cijenom, izjavio je na konferenciji za novinare predsjednik uprave Konzuma Darko Knez. Dodao je kako planiraju do kraja godine doći do 220 artikala. Knez je kazao i kako će ova akcija snižavanja cijena Konzum stajati 50 milijuna kuna te da neće biti nadokande na drugim artiklima zbog te akcije.

Kupovna moć građana u posljednjih godinu dana bila je sve manja. U tom je razdoblju hrana poskupjela od 15 do čak 70 posto. Zato smo kupovali manje, a trgovci su to morali osjetiti. Jučerašnje pojeftinjenje 22 osnovna proizvoda moglo bi potaknuti obrnuti trend. Kako su marže poslovna tajna, ostaju samo velike brojke, prema kojima se Agrokor u sniženjima već odrekao 200 milijuna kuna, a još 120 milijuna kuna koštat će ga sniženja koja planira provesti do kraja godine.

Za niže cijene zaslužni su i proizvođači, među kojima Podravka, Vindija, Dukat i Franck. Prije svega smo prostor pronašli u snižavanju troškova i modernizaciji kompanije i onda smo sjeli s trgovcima i nakon određenih analiza donijeli odluku da zajedno snizimo cijene, rekao je direktor prodaje–trgovine Francka Dražen Karšić.

Pad kupovne moći, odricanje od dijela marže, dogovor s Vladom ili posve nešto drugo, kupce previše i ne zanima. Nakon niza poskupljenja, niže cijene su jedino što žele vidjeti. A kada cijene smanjuje najveći na tržištu, onda ostali trgovci, ako žele ostati konkurentni, moraju učiniti isto ili barem slično. Dobre volje izgleda ima, barem ako je suditi po izjavama čelnih ljudi Bille i Keruma.

Billa se na tržištu ponaša kao odgovoran subjekt, prije svega mislim na kupce, i svoje će cijene korigirati prema situaciju na tržištu, istaknuo je član uprave Bille Zvonimir Morović. Sve radnje koje bude radila konkurencija, pratit ćemo i mi, naravno da ćemo spustiti cijene u odnosu na konkurenciju, najavio je vlasnik Keruma Željko Kerum.

Nakon što su različita poskupljanja, ponajprije prehrambenih proizvoda, sustavno “pumpala” inflaciju, najavljena sniženja cijena mogla bi taj trend zaustaviti.

Ekonomski analitičar Željko Lovrinčević tvrdi da bi već početkom rujna trebali vidjeti značajno smanjenje inflacije u Hrvatskoj uz nastavak trenda do kraja godine, a time i smanjenje inflacijskih očekivanja, s tim da bi sadašnja inflacija s 8 i pol do kraja godine pala na 6, 6 i pol. Val sniženja cijena koji bi mogao uslijediti za sada neće upropastiti ni trgovce ni proizvođače, a potrošačima će pomoći da im se lisnice oporave.

Odgovori