Zagreb – Hrvatska je Nijemcima, u društvu sa Španjolskom, Italijom, Turskom i Austrijom, u društvu pet najtraženijih destinacija za odmor u 2012. Pritom, najvećih pet turoperatora u Njemačkoj (TUI, Rewe grupa, Thomas Cook, FTI i Al tours) ljetovanje na hrvatskoj obali trenutačno prodaje u dvocifrenim postocima bolje nego lani u isto vrijeme.
Ostojić: Plusevi će se istopiti
– To možemo zahvaliti činjenici da se njemačko gospodarstvo oporavlja, nezaposlenost u Bavarskoj je niža nego ikad, svega oko četiri posto, većina je sigurna da će ove godine na odmor i koriste prednosti ranog bukinga. Osim toga, i lanjska akcija TUI-ja u kojoj se više od sedam tisuća zaposlenika u agencijama natjecalo u znanjima o Hrvatskoj, također, sada daje rezultate – kazao nam je na sajmu turizma F.r.e.e. u Münchenu Mato Radić, direktor Hrvatske turističke zajednice u Njemačkoj.
Ministar Veljko Ostojić, koji je jučer s ministrom gospodarstva Bavarske razgovarao o mogućnostima ulaganja u Hrvatsku, kaže da će se plusevi istopiti te očekuje da se u konačnici ponovi lanjskih rekordnih 1,6 milijuna turista iz Njemačke.
– U najboljem scenariju, kada bi se baš sve poklopilo, sezona 2012. mogla bi biti bolja od prošle za maksimalnih pet posto. No, još je rano za prognoze. Odmor je dosad ipak bukirao samo manji broj njemačkih gostiju – kaže ministar Ostojić.
Nove aviolinije za Hrvatsku
Inače, osam avioprijevoznika proširuje ili uvodi ove sezone nove aviolinije za Hrvatsku, a zasada jedino zabrinjava skok cijene benzina. On je u Njemačkoj, od prošlog ljeta naovamo, poskupio za 30 posto. To, pak, Bavarcima poskupljuje putovanje automobilom do Splita i nazad za oko sto eura. Inače, na njemačkom se tržištu trenutačno odlično prodaje i odmor u Turskoj, Grčka je u minusima, a sjeverna Afrika još uvijek traži put povratka na prijašnje brojke. No, za cijeli Mediteran dobra je vijest da Nijemci svoj budžet za ljetni odmor povećavaju s lanjskih 1012 za 68 eura. Iako, Nijemci ne vole razbacivati novac, pa su njemački novinari podsjetili kako su turističke usluge u Hrvatskoj u 15 godina jako poskupjele.
– Hrvatska niti ne želi biti zemlja jeftinog odmora, a nova kvaliteta ima i novu cijenu – odgovorio je Niko Bulić, direktor HTZ-a, koji je na konferenciji za novinare na minhenskom sajmu jučer odgovarao i na pitanje o golfu. To jest tema o kojoj u Hrvatskoj ima puno podijeljenih mišljenja, međutim, u idućih pet godina Hrvatska će dobiti novih deset igrališta za golf.
Istra prva po broju upita ADAC-u za plan puta
Proljetni broj magazina za putovanja moćnoga njemačkog autokluba ADAC dogodine će biti posvećen Hrvatskoj. Naklada ADAC-ova Reise Magazina je 220.000 primjeraka, a čita ga oko milijun ljudi. Ta je suradnja dogovorena na susretu ministra Veljka Ostojića i visokih predstavnika ADAC-a u Münchenu, a svaki aranžman s najutjecajnijim autoklubom u Europi i te kako se isplati.
– Njemačka je oduvijek bila i bit će jedno od najvažnijih hrvatskih emitivnih tržišta, kojem ćemo i ubuduće posvećivati veliku pozornost. U svim aktivnostima koje ćemo provoditi na tom tržištu ADAC, s kojim već ostvarujemo uspješnu suradnju i imamo zajedničke ciljeve, bit će nam jedan od najvažnijih partnera – rekao je ministar turizma Veljko Ostojić prilikom susreta s potpredsjednikom Allgemeiner Deutscher Automobil-Cluba (ADAC) za turizam Maxom Stichom i njegovim suradnicima.
Između ostalog, Ostojić je pohvalio aktivnosti ADAC-a, posebno kada je riječ o kampingu, te izrazio želju za nastavak uspješne suradnje. Dodao je i kako će biti nastavljeno podizanje kvalitete u kamping-segmentu, koji čini 25 posto ukupnih turističko-smještajnih kapaciteta Hrvatske.
ADAC, naime, godišnje ima 20 milijuna upita vezanih uz turizam od kojih su dva milijuna lani bila vezana uz Hrvatsku. Po broju zahtjeva ADAC-ovim stručnjacima da im naprave plan puta Hrvatska je u 2011. bila na petom mjestu, iza Njemačke, Italije, Austrije i Francuske. Istra je, pak, među inozemnim regijama na prvom mjestu po broju upita njemačkih gostiju ADAC-u da ih se savjetuje oko najbolje rute.
RPŽ/VL