Svečanosti koje prate visoke zvanice, ceremonije i simbolika odaju privid velikih kretanja u smjeru ubrzanja gradnje autocesta. Ipak, pravedno je napomenuti da to nije slučaj i da je trenutno u izgradnji tek nešto oko 33 kilometra nove autoceste u BiH.
Poređenja radi, Srbija je u drugoj polovini ove godine imala približno jednak broj ceremonija vezanih za autoceste, ali s jednom bitnom razlikom. Susjedi nisu obilježavali početak gradnje nekoliko kilometara, nego su kroz dva svečana otvorenja u promet pustili više od 80 kilometara moderne prometnice.
Kod Zenice se pravi jedna od najzahtjevnijih dionica na autocestama u BiH, Klopče – Pečuj, i dugačka je više od osam kilometara uključujući u ponedjeljak započeto kopanje jednog od najdužih tunela u državi. Ovaj dio autoputa A1 poznat i kao Zenička zaobilaznica također neće biti u potpunosti završen prije 2021. odnosno 2022. ovisno od dijela dionice.
U Federaciji Bosne i Hercegovine gradi se na nekoliko dionica, a najveće su u Hercegovini. Riječ je o dionicama koje se nadovezuju na postojeću od granice s Hrvatskom do Zvirovića i “kreću” se ka sjeveru, odnosno prema Mostaru. To su Zvirovići – Počitelj i Buna – Počitelj.
Posljednja dionica u FBiH nalazi se na Savi, od Svilaja prema istoimenom mostu uključujući i sam most, čime ta mala dionica dobiva nešto više od 1,4 kilometara.
U entitetu Republika Srpska nedavno je, opet svečano, započeta gradnja 6,1 kilometar duge dionice od Doboja prema jugu. Ta dionica je dio Koridora 5C u RS-u i prirodni je nastavak na autocestu A1 u FBiH.
Autocesta od Počitelja i Bune, druga spomenuta dionica, gradi se već neko vrijeme i trebao bi biti završen na ljeto 2020. Ovih nešto više od sedam kilometara bit će beskorisno bez okončanja radova na dionici Zvirovići – Počitelj uključujući most, a što neće biti završeno prije 2022. godine, prenosi portal Klix.ba