Tamna strana: Facebook nad svojim korisnicima provodio eksperimente

Facebook se igra osjećajima svojih korisnika, tvrde mnogi mediji. Ta tvrtka ovih je dana iznenadila i naljutila mnoge.

Tjedan dana u siječnju 2012. g. 700.000 korisnika stranica na engleskom, i ne znajući, sudjelovalo je u tajnom psihološkom istraživanju.

Proveden je eksperiment u kojem su istraživači manipulirali primanjem vijesti. Jedna je skupina nakon logiranja primala većinom vesele, a druga većinom tužne vijesti. Istraživači su htjeli utvrditi kako korisnici reagiraju na pozitivne i na negativne poruke. Emocije su čini se zarazne. Skupina koja je vidjela većinom pozitivne vijesti slala je uglavnom pozitivne poruke. Oni koji su dobivali probrane tužne i razočaravajuće vijesti slali su više negativnih poruka.

Informacije koje je korisnicima probrao i pokazivao ili pokazuje Facebook utječu dakle na njihove osjećaje i akcije. Tajno istraživanje tvrtka je pravno gledajući smjela provesti, svaki korisnik pristao je na to prihvaćanjem opsežnih uvjeta korištenja. Manipulirali su program koji svakoga dana bira i daje korisnicima glavne vijesti. No i kad nema tajnih istraživanja, određeni algoritam bira koje će vijesti i zašto biti glavne.

RPŽ/H