Poskupljuju hrvatske dnevne novine?

Zagreb – Tjednici, stručni časopisi, a i dnevne novine vode borbu za opstanak. Kako bi poduzeli nešto stručnjaci i vodeći novinski nakladnici okupili su se na okruglom stolu Sudbina hrvatskog tiska.

Naime, naklada novina pala je između 20 i 40 posto, prihod od marketinga je 30 posto manji u odnosu na isto razdoblje prošle godine, a pritišću ih i golema kreditna zaduženja. Zbog svega toga nije isključeno poskupljenje dnevnih novina.

Na okruglom stolu raspravljali su Marjan Jurleka (predsjednik uprave Večernjeg lista), Boris Trupčević (glavni urednik 24 sata) i Ante Gavranović (Binoza press) uz moderaciju Franje Maletića i Igora Kanižaja. Okrugli stol organizirali su Fakultet političkih znanosti i Matica hrvatska.

Iako činjenice govore da je broj prodanih primjeraka tiskanih novina u opadanju, svi su prisutni odbacili mogućnost nestajanja tiskovina. Budućnost novina, ukratko, ovisit će o njihovoj prilagodbi novim tehnologijama. Najbolje će proći novine koje kombiniraju tiskano izdanje i internet, budući da podaci pokazuju da će internet najviše i najbrže rasti jer nosi najveći broj čitatelja i oglašivača. Zato će u svim medijskim tvrtkama biti potrebno restrukturiranje, a u samom procesu rada, istaknuo je predsjednik uprave VL Grupe M. Jurleka, morat će se promijeniti mentalna pozicija novinara – da njegov posao počinje čim dozna neku informaciju, a ne kad dođe u redakciju.

Ante Gavranović, bivši predsjednik HND–a i sadašnji direktor Binoza pressa, istaknuo je kako će opstati one novine koje se, uz nove tehnologije, okrenu analitičkom novinarstvu te vrate vjerodostojnost i kvalitetu. – Ne vjerujem u propast novina, ali one će se sigurno mijenjati – istaknuo je Gavranović.

Jasno je da svi mediji sve ozbiljnije priče grade iz novina pa, ako ćemo biti do kraja katastrofični, možemo reći da bi bez njih propali televizija i internet – rekao je Trupčević. Objasnio je da su poslovni rezultati 24 sata i više nego zadovoljavajući i da neće otpuštati radnike ni u jednome kriznom planu. Inače, smatra i da je kriza na medijskoj sceni “uvezena” iz SAD–a.