Politika zaustavlja gradnju koridora Vc

Mostar – Na posljednjoj sjednici Vlade Federacije BiH ponovno je došlo do iskrenja između hrvatskih i bošnjačkih kolega budući da je zbog neobjašnjiva kašnjenja izgradnje dionica autoceste na koridoru Vc kroz Hercegovinu i Posavinu pod znak pitanja stavljena i realizacija kredita za izgradnju dionice Kakanj–Drivuša.

Kako doznaje Večernjak, dopredsjednik Vlade i ministar financija Vjekoslav Bevanda najavio je kako će zaustaviti kreditni aranžman s Europskom investicijskom bankom (EIB) i Europskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) u iznosu od 75 milijuna eura za izgradnju ove dionice u središnjem dijelu Bosne.

Kašnjenje projekta

Naime, gotovo se nikako nije odmaknulo u pripremnim poslovima za izgradnju dijela autoceste na dva većinska hrvatska dijela u BiH u kojima bi trebalo doći do veze ovoga paneuropskog koridora s Hrvatskom.

Dapače, nastavljaju se izmišljati problemi oko mosta u Počitelju, pa je ministar kulture Gavrilo Grahovac definitivno osporio mogućnost izgradnje autoceste u ovom dijelu Hercegovine. Zbog toga je financiranje i izgradnja cijele ove trase dovedena u pitanje. Valja reći kako bi novo prostorno pomicanje trase autoceste, od projektantskih poslova do usvajanja svih potrebnih dokumenata, eksproprijacije, potrajalo najmanje tri do četiri godine, a na izgradnju bi se pričekalo još najmanje osam godina.

Neum umjesto Ploča

Ministar Bevanda je zbog toga zamjerio što još nije izrađena studija opravdanosti za dionice Bijača–Počitelj i Svilaj–Odžak, dok je to istodobno napravljeno za Kakanj–Drivuša i Vlakovo–Tarčin na kojima trebaju početi fizički radovi. Ministar Bevanda je upozorio i na to zašto se ponovno stavljaju pod znak pitanja spojne točke s Hrvatskom u Svilaju i Bijači, a napose most u Počitelju.

I dok projektanti iz IGH tvrde da trasa neće ugroziti cijelu kulturno–povijesnu jezgru Počitelja, dotle se posve politički nastoji osporiti izgradnja ovoga dijela dionice. Uz to, ponovno se, očito u istoj režiji, traži da autocesta završi u Neumu, a ne u Pločama, što je pak sastavni dio plana za izgradnju teretne luke.