Berlin – Dotacija njemačke vlade od 2500 eura za kupnju novog automobila (uz uvjet da se otpadu preda auto stariji od devet godina) postaje spas ne samo za domaće proizvođače nego možda još i više za neke strane.
Zahvaljujući povećanim narudžbama iz Njemačke rumunjska “Dacia”, u sastavu koncerna “Renault”, jedna je od rijetkih automobiliskih tvornica u svijetu kojoj u ovo vrijeme krize raste proizvodnja, izvješćuje Slobodna Dalmacija. Rumunjskoj tvornici je iz Njemačke naručeno više od 30.000 automobila, tako da će radnici, koji su nedavno bili na prisilnom odmoru, morati raditi i subotom.
Mali modeli najtraženiji
Modeli logan i sandero u Njemačkoj se sada više traže, kao uostalom i sva druga jeftinija vozila. Njihove se cijene kreću od 5000 do 7500 eura, što je, kad se tomu doda i dotacija od 2500 eura, zaista bagatelno. Novi auto za 2500 eura – nezamisliva je cijena za europske prilike. Dacia je već nekoliko puta od početka krize morala prekidati proizvodnju i u ljude se uvukao veliki strah za budućnost.
U Rumunjskoj je, nažalost, automobilsko tržište mrtvo – s uzdahom kaže Ion Iordache, predstavnik sindikata. Od dotacija njemačke vlade imaju koristi i drugi strani proizvođači.
U prvoj europskoj tvornici “Hyundaija”, koja je krajem 2008. godine otvorena u sjevernočeškom mjestu Nošovicama, zbog poraslih narudžbi iz Njemačke, moraju uvesti radnu subotu.
Više narudžbi, posebno fabija i roomstera, ima i češka “Škoda”. Francuski “Peugeot” tvrdi da je zahvaljujući premiji od 2500 eura prodao u Njemačkoj 12.000 auta više. I ovom slučaju, najviše se traže manji modeli.
Prošloga se mjeseca “Peugeotu” povećao broj narudžbi iz Njemačke čak za 80 posto. Slično je i s njemačkim proizvođačima. Alain Visser, “Opelov” šef prodaje, izjavio je da je već u drugoj polovici siječnja porastao broj privatnih narudžbi automobila za više od 50 posto. Kod modela astra narudžbi je 30 posto više, kod corse 70, a kod najmanje agile čak 100 posto.