Koliko su zapravo oštećenja žepačkog mosta? Pokušali smo to saznati i u razgovoru s Rasimom Kovačem pomoćnikom županijskog ministra za prostorno uređenje, promet, komunikacije i zaštitu okoliša Zeničko–dobojske županije zaduženog za ceste. Kovač je u razgovoru za Radiopostaju Žepče istaknuo da su oštećenja ozbiljna i da je najveći problem što ova regionalna cesta koja je vrlo prometna nema pravog alternativnog rješenja.
Županijsko ministarstvo za prostorno uređenje, promet, komunikacije i zaštitu okoliša je dobilo informaciju od poduzeća Hajdić iz Maglaja, koja je jedna od tvrtki koje su dobile dozvolu za trogodišnje nadgledanje i održavanje prometnica u Zeničko–dobojskoj županiji, da su uočena oštećenja na sredini kolovoza žepačkog mosta. Ministarstvo je uputilo stručnu ekipu i projektanta da utvrdi činjenično stanje. Poslije prvih uvida i analiza su se odmah uvele privremene mjere, a obaviješten je i županijski MUP jer se morao ograničiti promet preko mosta. Već 23.listopada je zaključeno da se zabrani teretni promet preko mosta, a 27.listopada da se zbog složenosti privremenih sanacijskih radova obustavi sav promet. U uporabu za putnička vozila je otvoren pješački most u Žepču, a za teretni promet se koristi obilaznica preko Maglaja.
Tvrtka Hajdić je angažirala specijalizirano poduzeće i ono je odmah otpočelo s radovima privremene sanacije. Uočeno je da se radi o vrlo zahtjevnoj sanaciji. Potrebno je oplatu dopremiti ispod mosta, a to će se raditi pomoću čamaca i radnika, cestara, koji se penju uz stupove. Kovač je kazao kako se nada da će se u roku od 4–5 dana ugraditi oplata i sanirala betonska ploča. Potrebno je ukloniti veliki dio betona i postaviti nove armaturne mreže.
Kao glavni razlog ovakvog stanja mosta on je istaknuo vode koje su se zbog loših odvoda zadržavale na mostu. Veliki problem u svemu tome je i skori dolazak zime. Izrazio je nadu da bi se ipak za 5 do 7 dana mogao sanirati oštećeni dio mosta te potom otvoriti promet mostom uz izmjenično puštanje automobila i autobusa. Naravno, ukoliko ne dođe do novih saznanja o novim, većim oštećenjima, koja nisu uočena u prvim analizima. Za teretni promet zabrana prometa ostaje na snazi sasvim sigurno bar mjesec dana, kazao je Kovač.
Na pitanje gdje leže glavni uzroci ovakvog stanja Kovač je kazao:” Kad je naša stručna ekipa izvršila uvid uočeni su nedostaci nastali tijekom izgradnje mosta 1971. godine. To je prije svega loša odvodnja. AB ploča je danas u kritičnom stanju. Uklonit ćemo sav beton, postaviti novu armaturnu mrežu, uvezati sve to na tehnički zadovoljavajući način. Ako se ustanovi da nema drugih kritičnih mjesta na mostu onda ćemo vjerojatno uspjeti kroz mjesec dana skinuti beton s AB ploče, napraviti nova hidroizolaciju i preko kompletnog mosta uraditi novi sloj asfalta”, kazao je pomoćnik ministra.
No to ipak nije potpuna sanacija.
“Za jednu potpunu i trajnu sanaciju trebalo bi izdvojiti puno veće sredstava, uskoro dolazi zima, ali najveći problem je to što nema prave alternativne prometnice. Da ona postoji vjerojatno bi se moglo ići u rješenje trajne sanacije”, kazao je Kovač.
Na pitanje treba li se zbog veličine oštećenja i kompletnog stanja žepačkog mosta razmišljati o potrebi izgradnje novog mosta je odgovorio potvrdno dodavši da je Žepču očito potrebno alternativno, ali i kvalitetno rješenje.