Koliko će tko potrošiti tijekom izborne kampanje?

Sarajevo – Od danas, kada Središnje izborno povjerenstvo BiH objavi konačne podatke o broju birača u 142 općine, političke stranke moći će isplanirati i koliko će točno novca imati pravo potrošiti u predizbornoj kampanji. Prema zakonu, u onim općinama u kojima imaju svoje kandidate moći će potrošiti 30 pfeninga po biraču za izbor načelnika te po dodatnih 30 pfeninga za izbore vijećnika i odbornika, izvješćuje Dnevni avaz.

HDZ BiH, prema riječima glasnogovornika Miše Relote, za ove izbore potrošit će manje nego u kampanji za opće izbore 2006., kada je ova stranka uložila nešto više od 450 tisuća KM. “Nećemo trošiti na glamurozne skupove, nego ćemo sredstva više usmjeriti prema socijalno ugroženim kategorijama stanovništva”, kaže Relota.

Veso Vegar, portparol HDZ–a 1990, ističe da njegova stranka neće prijeći iznos od 500 tisuća KM, a trošit će najviše na oglašavanje u medijima, javne tribine, susrete s biračima. Najavljuje i novosti koje će HDZ 1990 primjenjivati tijekom kampanje, ne želeći precizirati točno o čemu se radi, osim da će se one odnositi na suvremene i najmodernije medije.

Stranke već na osnovu ranijih podataka o broju glasača imaju svoje računice. Na najveći iznos računa SDA, čiji generalni tajnik Amir Zukić kaže da će se kretati u okviru zakonskih propisa, a vjerojatno će na raspolaganju imati oko 1,2 milijuna KM.

“Sigurno je da nećemo potrošiti toliko. Najviše ćemo dati za pomoć socijalno ugroženima, povratnicima, onima kojima smo i do sada pomagali. Trošit ćemo i na aktivnosti koje će glasačima i našim simpatizerima približiti programska opredjeljenja i projekte stranke. U 30 dana ramazana nećemo praviti glazbene skupove, a u ponedjeljak ćemo u bosanskom kraljevskom gradu Bobovac predstaviti naše kandidate”, rekao je Zukić.

Generalni tajnik Stranke za BiH Munib Jusufović kaže da će ova stranka tek nakon izbora znati koliki su troškovi kampanje. Prema njegovim riječima, svaki općinski odbor “protezat će se onoliko koliko je dug”, a novac će trošiti uglavnom na plakate, billboarde, tv i radijske spotove. I on dodaje da će kampanja SBiH biti prilagođena ramazanu.

SNSD će potrošiti između 600 i 700 tisuća KM, a izvršni tajnik te stranke Rajko Vasić precizira da će od toga oko 300 tisuća biti izdvojeno za medijsko oglašavanje. I ova stranka, kaže on, potrošit će koliko bude imala na raspolaganju, vodeći računa o zakonskim granicama, jer, dodaje, SIP je vrlo rigorozan u kontroli trošenja sredstava.

“PDP će potrošiti od 250 do 300 tisuća KM u kampanji. Od naših kandidata tražimo da što više budu u kontaktu s biračima i suština je da će se aktivnosti svesti na vlastite kampanje kandidata”, navodi Zoran Đerić, voditelj Izbornog stožera PDP–a.

Odgovori