New York – Najnovije istraživanje je pokazalo da Google i ostale velike društvene stranice poput Facebook-a „aktivno“ cenzuriraju katolička i konzervativna stajališta, javlja Bitno.net.
Kako prenosi lifesitenews.com, istraživanje, koje je provela Nacionalna vjerska radiotelevizija i Američki centar za pravo i pravdu, istražilo je politiku i praksu nekoliko velikih internetsko- interaktivnih komunikacijskih platformi i poslužitelja usluga „novih medija“ uključujući Apple i njihov iTunes App Store, Facebook, Google i ostale.
Istraživanje je pokazalo da su neke od novih medijsko- tehnoloških kompanija izravno zabranile katolički sadržaj, te da sve stranice društvenih mreža, osim Twitter-a, imaju oštriju politiku govora nego što pravo na slobodu govora jamči u Ustavu SAD-a.
Prema istraživanju, sedam velikih stranica društvenih mreža je zabranilo „govor mržnje“, pojam koji autori istraživanja često ističu u kulturi da bi obuzdali katoličke komunikatore.
Autori studije također su otkrili da su neke medijske kuće uzvratile zahtjevima pritiskujući grupe koje zahtijevaju cenzuru nad konzervativnim i katoličkim stajalištima.
Istraživanje je opazilo da je Google, kada je osnovao nove smjernice za svoj „Google za neprofitne organizacije“ u ožujku 2011., odbio navesti „crkve i ostale vjerske skupine“ koje se tiču „religije ili seksualne orijentacije u zapošljavanju.“ Katoličke crkve koje su podnijele zahtjeve za paket Google alata,a slove kao neprofitne organizacije bile su odbijene.
Drugom prilikom najjača svjetska tražilica prvotno je zabranila Britanskom Katoličkom Institutu kupovinu prostora za oglašavanje o pobačaju. To se desilo netom nakon što je Britanski Katolički Institut tužio Google te je tražilica odobrila oglas.
Istraživanje je zabilježilo da je Apple dva puta uklonio aplikacije koje su sadržavale katolički sadržaj sa svojih iTunes App Store-ova. U oba slučaja Apple je priznao da je zabranio pristup aplikacijama, jer su (u Apple-u) smatrali da su katolička stajališta koja su aplikacije zastupale bila „uvredljiva“.
„Od 425 000 dostupnih aplikacija na Apple-ovu iPhone-u, jedine koje je Apple cenzurirao,a izražavale su zapravo zakonita stajališta, bile su one katoličkog sadržaja“, pokazala je studija.
Izvješće je, također, pokazalo da je Facebook otvoreno surađivao s homoseksualnim aktivistima s ciljem „reduciranja anti-gay komentara na svojoj stranici.“ Sve to dokazuje da će za katolički sadržaj koji kritizira homoseksualnost, istospolne brakove i slično postojati rizik da bude cenzuriran [od strane Facebook-a]“ pokazuje istraživanje. Zapravo je u nekim slučajevima takav sadržaj sa stranica društvenih mreža već uklonjen.
MySpace, druga stranica društvene mreže, slična, no manje popularna od Facebook-a, također ima politiku koja zabranjuje „homofoban“ sadržaj.
Pro-life organizacija Live Action imala je niz susreta sa cenzurom u novim medijima. U razgovoru s LifeSiteNews o NRB istraživanju, direktor Live Action-a David Schmidt prisjetio se prijetnje cenzurom od strane YouTube-a početkom godine.
„Prijetili su nam početkom godine“, rekao je. „Tek nakon što je naš odvjetnik poslao pismo YouTube-u, odustali su od uklanjanja naših video- snimaka.“ Srećom, smatrali su ih ‘vrijednim objave’, uobičajen naziv za ‘običan’ svim korisnicima.
Schmidt je rekao da je većina Live Action-ovih snimaka odbijena za razmatranje kao Snimke koje promovira YouTube jer je to „stvar sadržaja određene vrste.“
Autori NRB istraživanja naglašavaju da su stavovi kompanija novih medija prema katoličkom sadržaju važni jer „su pregršt giganata ‘novih medija’ tako reći vratari novim komunikacijskim platformama kojima je osnova Internet.“
„Postoji realna opasnost da ove kompanije mogu, i u nekim slučajevima već jesu, počinile cenzuru stajališta kao rezultat monolitne kontrole nad ovim tehnologijama.“
RPŽ/BN