Potpisani su ugovori u vrijednosti od 81.000 KM s 20 novih asistenata u nastavi, uz do sada angažiranih 16, koje financira Federalni zavod za zapošljavanje.
Asistenti će biti angažirani devet mjeseci, zaključno s krajem školske 2019/2020 a angažirani su s biroa za zapošljavanje. Projekt se sufinancira drugu godinu zaredom, a plan je da se nastavi i ubuduće.
U skladu s principima inkluzivnog obrazovanja škole trebaju prihvatiti svu djecu bez obzira na njihove fizičke, intelektualne, socijalne, emocionalne, jezičke ili druge osobine.
Prema podacima kojima raspolaže Ministarstvo obrazovanja, nauke, kulture i sporta ZDK, broj evidentirane djece koja imaju teškoće u razvoju u 56 osnovnih škola u ZDK, a koja su uključena u sustav redovnog odgoja i obrazovanja u školskoj 2016/17. godini iznosio je 384, odnosno 1,25 posto u odnosu na ukupan broj učenika od 30.733.
Ministar za obrazovanje, nauku, kulturu i sport ZDK Spahija Kozlić, u izjavi za Klix.ba kazao kako su svjesni da su potrebe za asistentima u nastavi mnogo veće te da će na tome raditi narednih godina.
Meldina Ugarak, predsjednica Javne ustanove Centar za djecu i odrasle osobe s posebnim potrebama ZDK ističe kako kadar koji trenutno radi u školama na pozicijama asistenata u nastavi nije dovoljno educiran.
“Vršim pritisak na Ministarstvo obrazovanja da nas uzmu kao ozbiljne sudionike u izradi kvalitetnog inkluzivnog pravilnika gdje bi asistenti zaista znali kako će raditi. Moramo svakodnevno raditi, kako na edukacija prosvjetnih radnika tako i građana, da znaju kako se ponašati kada vide dijete s autizmom, Downovim sindromom ili bilo kojom drugom smetnjom”, izjavila je Ugarak.