Žepče: Kakvi su planovi tvornice Jifeng Automotive?

 

Hubljar

Kineska kompanija Ningbo Jifeng postala je prije dvije godine većinski vlasnik njemačkog proizvođača automobilskih dijelova Grammer i to nakon što su dioničari pristali prodati svoje dionice, uključujući i bh. obitelj Hastor, a time i tvrtke smještene na Brankovićima.

Nakon kupovine Kinezi su postali vlasnici 84,23 posto dionica njemačkog giganta koji ima više od 13.000 zaposlenika, a djeluje u 19 zemalja širom svijeta. Jedna od njih je i Bosna i Hercegovina, izvijestio je portal Akta.ba.

Naime, u Žepču posluje tvornica Jifeng Automotive Interior BH d.o.o. čiji je vlasnik Jifeng Automotive Interior GmbH Njemačka. Bave se proizvodnjom unutarnjih dijelova za automobile, a specijalizirani su za izradu kožnih naslona za glavu i ruke.

Svi ovi proizvodi se montiraju u Češkoj gdje je najveća proizvodna lokacija Jifeng-a. Dvije godine nakon trajanja poslovanja na bh. tržištu, Arnes Hubljar, direktor firme Jifeng Automotive Interior BH u razgovoru za portal Akta.ba kaže da su zadovoljni postignutim.

“Mi smo relativno novi na tržištu Europe, te smo u zadnjih pet godina prošli kompliciran i zahtjevan proces osvajanja tržišta i projekata, postavljanja i stabilizacije proizvodnih procesa. Taj proces smo prošli i mi u BiH. Pošto je sve izvedeno i urađeno kako je planirano, ostvarili smo zacrtane rezultate”, naveo je Hubljar.

Kao dio kineske grupacije koja se bavi proizvodnjom dijelova za automobilsku industriju, surađuju s nekim od najvećih svjetskih proizvođača. Neki od njih su VW, Audi, BMW, Škodu, Land Rover, Porsche, dok u BiH trenutno surađuju s Prevent Grupacijom.

Trenutna lokacija proizvodnje nalazi se između Općina Žepče i Maglaj, u mjestu Brankovići. “U planu imamo proširenje sa startom novih projekata početkom 2021. godine, a uz proširenje kapaciteta proizvodnje doći će nove investicije i otvaranje novih radnih mjesta. Za proširenje i plan koji imamo za naredne 4 godine trenutno smo u potrazi za novom lokacijom i proizvodnom halom”, istaknuo je Hubljar.

Napominje da su ispunili prošlogodišnju najavu i zaposlili 100 ljudi. Trenutno imaju 145 radnika, uključujući proizvodni pogon i popratne službe.

Iako planiraju nastaviti tijekom 2020. i početkom 2021. godine. Direktor ove kompanije napominje da kao i sve ostale tvrtke imaju iste izazove.

“Educirana radna snaga je nešto što nije trenutno lako naći zbog odlaska ljudi vani. Početni broj inženjera i stručnjaka sa znanjem u industriji šivanja kao i u industriji automotiva koji nam je bio potreban smo uspjeli zaposliti. Za sva sljedeća zapošljavanja svakako već vidimo da ćemo imati probleme, ali se borimo na način da razvijamo i educiramo svoje interne resurse i pripremamo ih za buduće pozicije”, naglasio je direktor žepačke tvrtke.

Govoreći o tehnonološkim promjena u automobilskoj industriji, kazao je kako ona trenutno doživljava revoluciju. Ulazi se u eru električnih vozila i bit će velikih promjena. Tvrtka radi na interijeru, gdje za sada nema velikih najava i promjena, te prati sve trendove i zahtjeve tržišta.

Inače, nakon preuzimanja Grammera u medijima se pisalo da kineska grupacija ima ozbiljne namjere u Evropi kada je riječ o automobilskoj industriji.

“Kupovinom Grammera naša majka firma iz Kine je napravila veliki korak u segmentu proizvodnje autodijelova za interijer u Europi. Na bosanskohercegovačkom tržištu je za sada samo Društvo Jifeng Automotive Interior BH d.o.o. zastupljeno”, zaključio je Hubljar, ne otkrivajući hoće li odlučiti proširiti Grammerovu proizvodnju na području BiH.

RPŽ/Akta.ba